Παρασκευή, Φεβρουαρίου 13, 2009

επιχειρηματικότητα


Την στιγμή που η οικονομική κρίση έχει χτυπήσει την πόρτα μας, οι άνθρωποι των αγορών λένε ότι είναι η χρυσή περίοδος να κάνει κάποιος business εάν έχει μία καλή ιδέα...επιχειρήσεις οι οποίες συνέχισαν να επενδύουν σε περιόδους κρίσεως κυρίως σε επικοινωνιακό επίπεδο κατάφεραν να επιβιώσουν. Με άλλα λόγια η τρέχουσα περίοδος είναι περίοδος ξεκαθαρίσεων. Μόνο υγιείς οργανισμοί θα επιβιώσουν στη αγορά. Αυτό σημαίνει ότι μεσοπρόθεσμα θα υπάρχει περισσότερος χώρος για ανάπτυξη για αυτούς τους οργανισμούς στην αγορά. Ο λόγος γίνεται για επιχειρήσεις franchising που έχουν έρθει πρόσφατα στην τοπική αγορά. Σίγουρα η παρουσία αυτών των επιχειρήσεων σε πανελλαδικό επίπεδο μόνο αξία μπορεί να προσθέσει. Δεν ξέρω αν συμβαίνει και το ίδιο για τους franchisee και ειδικά για αυτούς σε μικρές πόλεις σαν το Αργοστόλι. Είναι γεγονός ότι τα εν λόγω καταστήματα δεν μπορούν να φθάσουν σε πωλήσεις τα καταστήματα των Αθηνών για παράδειγμα. Αυτό το λέμε διότι έχουν ακόμα μικρότερα κέρδη ανά μονάδα αν λάβουμε υπόψιν τα μεταφορικά έξοδα. Για να στεριώσει μία τέτοια επιχείρηση στην επαρχία είναι να φρόνιμο να γίνει η απαιτούμενη οικονομοτεχνική μελέτη εκ των προτέρων αναλύοντας όλα τα οικονομικά στοιχεία της αγοράς αλλά και της ίδιας της επιχείρησης. Οι εποχές των περασμένων δεκαετιών όπου οι υπολογισμοί γινόντουσαν σε ένα κομμάτι χαρτί έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Για να επιβιώσει κανείς σε ένα τέτοιο περιβάλλον πρέπει να χρησιμοποιήσει όλα τα 'εργαλεία' που έχει στη διάθεση του. Ακόμα και να πληρώσει και για αυτά να είναι να διασφαλίσει την βιωσιμότητα της επιχείρησης. Δεν μπορούν να γίνουν όλα από ένα άτομο. Κανείς δεν μπορεί να είναι πανταχού παρόν...

Δεν υπάρχουν σχόλια: